قطعات پمپ و انژکتور تراکتور ام‌اس‌ای | MSA PUMP

پمپ دیزل چیست؟ آشنایی با پمپ دیزل تراکتور

Tuesday، ۴ Ordibehesht ۱۴۰۳

پمپ دیزل چیست؟

همه چیز درباره این نوع موتور

اگر برای شما سوال شده که "پمپ دیزل چیست؟"

پاسخ بسیار ساده است٬ همراه ما باشید که در این مقاله به طور کامل به این مسئله پرداخته شده است.

پمپ دیزل که معمولاً به آن پمپ تزریق سوخت دیزل می گویند، یک قطعه مکانیکی پیچیده است. از مکانیزم این قطعه برای پمپاژ سوخت از مخزن سوخت به داخل کاربراتور استفاده می شود. در حالی که پمپ دیزل وظیفه پمپاژ سوخت دیزل را بر عهده دارد، پمپ بنزین نیز بسته به نوع موتور می تواند وظیفه پمپاژ بنزین را نیز بر عهده بگیرد.

موتورهای بنزینی و دیزلی هر دو موتورهای احتراق داخلی هستند، به این معنی که هر دو دارای مخلوطی از هوا و سوخت هستند که برای تامین انرژی خودرو مشتعل می شود.

هنگامی که این دو مخلوط مشتعل می شوند، نیرویی با قدرت انفجار مورد نیاز برای به حرکت درآوردن چرخ های یک وسیله نقلیه یا قطعات دیگر تولید می شود.

با این حال، شباهت بین این دو موتور به همین جا ختم می شود، زیرا نحوه احتراق مخلوط سوخت و نوع سوخت در موتورهای دیزلی بسیار متفاوت از موتورهای بنزینی است.

به علت تفاوت های این دو موتور٬ پمپ تزریق سوخت دیزل برای موتورهای دیزلی بسیار مهم تر از پمپ بنزین برای موتورهای گازسوز است. دلیل اصلی این امر این است که گازوئیل مخلوط سوختی بسیار سنگین تر و غلیظ تر از بنزین است. همچنین تقریباً به اندازه بنزین فرار نیست. از آنجایی که ضخیم‌تر و میزان فرار بودن آن کمتر از گاز است، نیاز به پمپ دیزل بیشتر است و برخلاف موتورهای گازی، موتورهای دیزلی مخلوط سوخت را با جرقه مشتعل نمی‌کنند.

در ادامه خلاصه ای از نحوه عملکرد پمپ دیزل گفته شده است.

موتورهای دیزلی برای احتراق سوخت از هوای فشرده استفاده می کنند، این فشردگی هوا باعث گرمای شدید می شود، که در واقع مخلوط هوا و سوخت را مشتعل می کند. پمپ دیزل وظیفه تامین این هوای فشرده را بر عهده دارد و به همین دلیل موتورهای دیزلی مانند موتورهای بنزینی نیازی به شمع ندارند.

.

همچنین گاهی اوقات، هوایی که فشرده می شود می تواند به عنوان یک نوع تقویت کننده به تزریق اضافه شود تا به سرعت بخشیدن فرآیند کمک کند. پمپ های دیزل به دلیل دوام خود شناخته می شوند، زیرا باید بسیار قوی تر از پمپ های سوخت در موتورهای بنزینی باشند تا قادر به مقابله با فشار ایجاد شده توسط هوای فشرده شده باشند. آنها همچنین باید بتوانند گرمای شدید ایجاد شده از فشرده سازی هوا را تحمل کنند.

بسته به اینکه چه شرکتی موتور دیزل را ساخته و طراحی کرده است، پمپ تزریق سوخت دیزل را می توان تقریباً در هر مکانی قرار داد. پمپی که مستقیماً روی موتور نصب می‌شود، می‌تواند سوخت دیزل را به سیلندرها برساند.

نحوه عملکرد پمپ دیزل بسته به نوع پمپ که انواع مختلفی دارد متفاوت است، نوع اول: یک پمپ تزریق در خط است، به این معنی که هر سیلندر در موتور دارای پمپ و یک ترکیب پیستون متصل به آن است. هنگامی که سوخت دیزل در پمپ قرار می گیرد، یک سر به سوخت اجازه می دهد تا به محفظه ای که در آن احتراق انجام می شود حرکت کند و سر دیگر جایی است که پیستون قرار دارد. هنگامی که پیستون به جلو و عقب حرکت می کند، دریچه ای برای سوخت به داخل محفظه احتراق باز می شود. در حین حرکت به سمت جلو، نیروی کافی برای فشرده سازی هوا در محفظه ایجاد می شود که به نوبه خود گرمای کافی برای مشتعل شدن مخلوط سوخت و هوا تقریباً بلافاصله ایجاد می شود.

اما در مورد پمپ های مدرن تر، نحوه عملکرد پمپ دیزل با سیستم آن است. پمپ تزریق توزیع کننده از یک پمپ تزریق تکی استفاده می کند که به گونه ای می چرخد که در صورت نیاز به هر محفظه احتراق به صورت جداگانه برخورد کند. سوپاپ‌های اضافه‌شده‌ای وجود دارند که میزان سوخت دیزلی را که در هر محفظه ریخته می‌شود، محدود می‌کنند، که حداکثر بهره‌وری سوخت را ممکن می‌سازد، زیرا هیچ سوختی هدر نمی‌رود.

اجزای پمپ گازوئیل

قسمت‌های تشکیل دهنده پمپ گازوئیل، یا همان اجزای پمپ انژکتور عبارتند از:

● پوسته

● بادامک

● دسته پلانجر

● شانه گاز

● پلانجر سیلندر

● فنر نگهدارنده

● تایپیت

● دنده تاج خروسی سوپاپ فشار

دلایل خرابی پمپ گازوئیل یا پمپ انژکتور چه می باشد؟

1.سوخت بی کیفیت یا کم کیفیت با مواد رسوبی زیاد

2.خالی نگه داشتن مخزن سوخت گازوئیل به مدت طولانی

3.ورود شی خارجی یا حتی ذره ای گرد وغبار میتواند سیستم پمپ را کاملا ازبین ببرد.

تعویض به موقع و تعمیر و نگه داری ، از جمله عواملی است که می تواند جلوی خرابی پمپ گازوئیل را بگیر .

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم به طور کامل پاسخ سوالات شما درباره این قطعه مکانیکی را داده باشیم.

MSA وارد کننده قطعات انژکتور و پمپ گازوئیل تراکتور کشاورزی همچنین نماینده شرکت آرادفن و آرافن پمپ های هیدرولیک و صنعتی می باشد که به شما اطمینان تجربه استفاده حداکثر عملکردی از قطعات را می دهد . برای سفارش محصولات میتوانید با شماره ۰۹۱۳۱۳۱۰۷۶۳ تماس حاصل فرمایید